Marianne Andersen Kommunikation & PR
+45 61 307 304
FC Midtjyllands CSR-organisation, FCM Samfund, fortjener fuldt ud den store presseinteresse fra nationale medier, jeg har været med til at skabe. Se fx omtalen i TV2 Nyhederne (15.12.22 kl 21.48), Politiken og Danske Kommuner. Hertil kommer stribevis af omtale i blandt andet Herning Folkeblad, DR og P4 og en TV-serie fra TV2 Midt- og Vestjylland.
Jeg står for PR og pressekontakt hos den bæredygtige tech-virksomhed Lyras, hvis teknologi sparer 60 til 90 procent energi og 60-80 procent vand i forhold til pasteurisering.
Vores samarbejde har resulteret i en overvældende mediedækning i Danmark. Vi får op til 40 presseomtaler per måned i Danmark og mange flere internationalt.
I samarbejde med internationale samarbejdspartnere genbruges det danske PR-materiale. På den måde får Lyras også bred omtale i lande som USA, Israel, Tyskland, Sverige og Holland.
Hvis emnet er komplekst, forklarer en kronik det ofte bedre. Jeg hjælper med at få ord og indhold på plads.
Se eksempler på kronikker og debatindlæg:
Jeg er god til at formidle komplicerede emner, så alle forstår - uden at der bliver talt ned til nogen. Derfor producerer jeg mange artikler og pressehistorier indenfor teknologi, som støtter den grønne udvikling. Det er teknik som greentech, cleantech, forskning, miljø og CSR.
Det gør jeg for bl.a. Claviate, DroneSystems, RoboTool og EXHAUSTO.
Når jeg kommer udefra, får jeg øje på virksomhedens eller organisationens gode historier, I ikke selv ser.
Et eksempel er helsideshistorien i Aarhus Stiftstidende om firmaet Claviate. Her møder du den taiwanesiske praktikant Hau-Yi, som fik en stilling som afdelingsleder med hjem til Taipei. Denne "menneskehistorie" gav firmaet stor ekstra omtale i regionalavisen for Østjylland, hvor mange af virksomhedens kunder, nemlig vindmøllevirksomheder, holder til.
Interessen var stor i både Danmark, Polen og Tyskland for fynske Trivisions teknologi, der nedsætter madspild. Både tyske og polske fagmedier, dansk TV, danske dagligmedier og fagmedier som Landbrugsavisen, Aktuel Elektronik, Food Supply og Pack Markedet bragte historien.
Med min hjælp fik ALDI - inden de besluttede sig for at lukke i Danmark - god omtale af en række CSR-historier, bl.a. i Dansk Handelsblad, Dagens.dk & FødevareWatch.
Som kommunikationschef i Økologisk Landsforening skabte jeg vidensdatabasen "10 Gode Grunde til at Vælge Økologi" og mærket "I Love Øko".
Indsatsen var med til at sikre og fastholde danskernes verdensrekord i økologisk forbrug.
Ansvarlig aktivitet kræver en særlig form for kommunikation. Det er rådgivere inden for bæredygtig forretningsføring og CSR-ansvarlige hos store danske virksomheder enige om.
Klik her for at læse en af mine artikler om dette eller find den på Sustain Report.
Jeg hjælper NGO'er med kommunikation som presse, SoMe og nyhedsbreve. Jeg var fx redaktør på bogen "Et liv med genbrug - og kantareller" om starten af Folkekirkens Nødhjælps genbrugsbutikker.
Jeg står for både Access2innovations nyhedsbreve, website og SoMe.
Læs også min artikel i Altinget om PR for civilsamfund: Syv gode råd til effektiv NGO-kommunikation.